- Kan ik ook op mijn eigen site Locatienet diensten plaatsen?
- Mijn adres wordt niet gevonden, hoe kan dat?
- Verkeerssituatie is in werkelijkheid anders dan op Routenet.nl. Hoe kan dit?
- Hoe zit dit met routes en afstanden?Kan ik ook meerdere afstanden in één keer berekenen?
- Kan ik ook een fiets- of wandelroute plannen?
- Mag ik de logo's van Routenet en/of Locatienet gebruiken?
- Mag ik de kaarten of routes in een folder opnemen?
- Hoe vaak wordt de dataset vernieuwd?
- Routenet is vernieuwd. Wat is er allemaal anders?
- Waar kan ik de classic (oude) versie van Routenet vinden?
1. Kan ik ook op mijn eigen site Locatienet diensten plaatsen?
Ja, Locatienet levert ook verschillende diensten om uw eigen website te voorzien van kaarten en routes zoals op Routenet.
2. Mijn adres wordt niet gevonden. Hoe kan dit?
Heeft u het adres gecontroleerd op juiste spelling en het gebruik van afkortingen? Desondanks blijft de melding ontstaan? Dan is het mogelijk dat dit specifieke adres niet gevonden wordt, omdat het niet bekend in onze dataset.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan een nieuwe woonwijk of nieuw bedrijventerrein. In dit geval kan het voorkomen dat het nieuwe adres nog niet is opgenomen in de dataset die gebruikt wordt op Routenet.nl. Normaal gesproken wordt de dataset tweemaal per jaar vernieuwd. Deze dataset ontvangen wij van verschillende leveranciers en we zijn dan ook afhankelijk van deze partijen. Locatienet kan zelf geen adressen of wegen toevoegen/verwijderen of veranderen.
Daarnaast varieert de dekking van straten per land. De kaarten van Oost Europa zijn nog in ontwikkeling. Dit zal de komende jaren gedetailleerder worden weergegeven. Hierdoor kan het voorkomen dat daar bestaande adressen niet gevonden worden in de Routeplanner.
(NB: een postcode van een postbus kan niet getoond worden)
3. Verkeerssituatie is in werkelijkheid (en sinds kort) anders dan op Routenet.nl. Hoe kan dit?
Verkeerssituaties zijn aan verandering onderhevig; denk hierbij aan de aanleg van nieuwe (snel)wegen, rotondes, afsluiting van wegen, eenrichtingswegen etc.
Het kan voorkomen dat de nieuwe wegen of veranderingen in verkeerssituaties nog niet zijn opgenomen in de dataset van Routenet. Normaal gesproken wordt de dataset tweemaal per jaar vernieuwd. Deze dataset ontvangen wij van verschillende leveranciers en we zijn dan ook afhankelijk van deze partijen. Locatienet kan zelf geen adressen of wegen toevoegen/verwijderen of veranderen
4. Hoe kan het dat bij de ene routeplanner het adres wel gevonden wordt en bij de andere routeplanner niet? Hoe zit dit met routes en afstanden?
Naast de routeplanner van Locatienet (www.routenet.nl) bieden ook andere partijen de mogelijkheid om online je route te bepalen. Het kan voorkomen dat deze routeplanners onderling verschillen in kaarten, routes en afstanden. Dit heeft te maken met het verschil in kaartmateriaal (verschillende leveranciers), het moment van updaten van de datasets en met het gekozen routeringssysteem zelf.
5. Kan ik ook meerdere afstanden in één keer bepalen?
Ja, wij kunnen op bestelling afstanden in één keer voor je berekenen. Kijk hier voor de Time&Distance.
6. Kan ik ook een fiets- of wandelroute plannen?
Nee, helaas zijn wij momenteel niet in staat om een andere route dan voor snelverkeer te plannen. Locatienet beschikt niet over deze data en over het algemeen is deze ook niet verkrijgbaar.
7. Mag ik de logo's van Routenet en/of Locatienet gebruiken?
Ja, indien er een link naar onze site bij staat, mogen onze logo's op uw site worden gebruikt.
8. Mag ik de kaarten of routes in een folder opnemen?
De kaarten en routes mogen niet zonder schriftelijke toestemming worden opgenomen in drukwerk. U kunt hiervoor contact opnemen met Locatienet BV door een e-mail te sturen naar
9. Hoe vaak wordt de dataset vernieuwd?
De dataset van Locatienet wordt twee keer per jaar vernieuwd namelijk het 2e en het 4e kwartaal.
10. Waar kan ik de classic (oude) versie van Routenet vinden?
Ga naar http://classic.routenet.nl om de oude versie van Routenet te gebruiken.